La telefonia i les noves tecnologies han permès mantindre el contacte, després que calgués restringir l’accés dels familiars al centre per evitar possibles contagis
Des del 13 de març, arran de l’esclat de la pandèmia de coronavirus, l’accés de persones per visitar les persones ingressades tant a l’hospital de la Santa Creu de Jesús com a la residència llar Santa Creu, va quedar limitat a casos molt concrets, definits per criteris mèdics. L’objectiu de la mesura té com a objectiu evitar al màxim la propagació del virus en uns centres on hi ha la presència de persones que constitueixen un col·lectiu molt vulnerable davant el possible contagi. Per mantindre el contacte entre familiars i persones ingressades, des de l’hospital i la residència van reforçar des del primer moment els mitjans telemàtics destinats a aquesta finalitat. Fruit d’això, entre el 16 de març i el 8 d’abril els dos centres han establit 2.885 connexions telefòniques, tant de veu com també videotrucades.
D’aquest total, 1.668 trucades corresponen a l’hospital de la Santa Creu, el que representa una mitjana de 70 trucades diàries. En la majoria de casos es tracta de connexions telefòniques, malgrat que gairebé una quinta part són videotrucades. Des del primer dia, l’hospital va habilitar un número de telèfon destinat a rebre i fer contactes telemàtics entre familiars i els malalts hospitalitzats. L’objectiu és informar-los de l’evolució clínica dels pacients, i a la vegada mantindre el contacte entre les famílies i les persones ingressades. Això suposa la disminució de la càrrega emocional que suposa aquest distanciament obligatori en un context extraordinari com l’actual. Els encarregats de fer aquestes trucades són el personal d’infermeria, de treball social, i de dietètica i nutrició.
Pel que fa a la residència llar Santa Creu, diàriament fa una mitjana de 40 trucades, que suposen un total de 930 connexions entre el 16 de març i el 8 d’abril. D’aquestes, la major part corresponen a trucades de vídeo, que assoleixen el 44%, mentre que les trucades telefòniques representen el 41%. Aquests contactes compten amb el suport del personal d’infermeria, treball social, fisioteràpia, educació social, terapeuta ocupacional i psicologia. A més a més, la llar també ha rebut 287 trucades dels familiars, de les quals més d’un 11% són videotrucades.
El contacte telefònic també s’ha reforçat pel que fa al servei de centre de dia, que va tancar l’activitat el 12 de març per disminuir el risc de les persones usuàries. No obstant això, la treballadora social de residència manté contacte amb els treballadors socials d’atenció primària mantenint el seguiment d’aquestes persones a distància. Juntament amb això, des del 16 de març es va iniciar un projecte d’estimulació cognitiva a domicili per videotrucada, a càrrec de l’educadora social, que ja s’ha traduït en 51 sessions.
Cal recordar que tant l’hospital com la residència llar de la Santa Creu han ampliat en les últimes setmanes els equipaments tecnològics per fer aquestes trucades, com ara tauletes. En aquest sentit, han comptat amb diverses donacions econòmiques que han ajudat a finançar el material adquirit.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada