dimecres, 5 de desembre del 2018

La meua prioritat, Tortosa! Una xerrada amb Enric Roig


Ha passat un temps des de l'últim cop que em vaig trobar amb Enric Roig. trobar amb Enric Roig. 

Aquest cop hem quedat al seu Taller d’Arquitectura, a les 5 de la tarda. Truco al timbre i creuo la porta de fusta, on em rep Enric amb un somriure.

-Hola Antonio, què tal, com va tot?- Em pregunta. Li responc que tot bé i m'invita a passar. El despatx és gran, lluminós i ple de llibres i carpetes. Per tots els racons hi ha algun petit detall roig i mapes i dibuixos de Tortosa.

- Què, Enric, com veus la ciutat últimament? S'ha notat el canvi d'alcaldessa?- Li pregunto encuriosit.

- Ja comencem amb les preguntes Antonio?- riu Enric- Pos no massa bé, ja que ho dius. Continuo estan preocupat per la ciutat, però tampoc et negaré que estic animat. Tenim eleccions aviat i crec que si els ciutadans ho volen, tenen un bon canvi per a Tortosa ben a prop. 

- Home, hi ha alguns problemes com l'atur, la crisi econòmica o la justícia social que sembla que estan molt agafats a la ciutat, creus que hi podem sortir d'aquí?- La pregunta em surt gairebé automàtica, ja que és un tema que sovint em fa pensar.

- Per desgràcia, hi ha problemes que un Ajuntament sol no pot resoldre del tot, Antonio, però estic molt convençut que amb treball i tenacitat, podem lluitar per una Tortosa molt millor- respon Enric. Sembla segur del que diu, i em transmet també aquesta seguretat. Donem un petit tomb pel despatx, (on cada racó té un petit detall que mirar) i llavors decidim anar a fer un cafè com l'últim cop. Just al sortir, em ve a la memòria les pintades que li van fer a la porta del despatx i li pregunto pel tema. 

-Ui, em va saber molt mal -respon- primer que res, perquè crec que una cosa és la vida privada i l'altra la vida política, i per tant al meu despatx particular (que tinc com a arquitecte i no com a polític), no entenc per què he de patir una agressió. I per l'altra, perquè jo estic convençut que a nivell municipal ja tenim suficients assumptes pels que patir i voler millorar. Crec que val més la pena a nivell local pensar en quines ajudes poden tenir els tortosins i tortosines, com fer una Tortosa millor i més amable que no estar tot el dia amb estridències polítiques que aquí serveixen de ben poc. Per suposat respecto la llibertat d'expressió, però insisteixo, a nivell local el què importa son les polítiques per als ciutadans i no els grans discursos que no aporten res- assegura Enric.

Seguim passejant fins que arribem a la cafeteria de l'últim cop. Demanem per beure i segueixo insistint: 

- Enric, hem parlat de millorar Tortosa i estic d'acord. Jo tinc les meves idees sobre com s'hauria de millorar la ciutat, però tu què proposes?- 

Enric somriu. Ja tardaves en fer-me la pregunta! Mira, no et negaré que li he donat moltes voltes a com millorar la ciutat, però sobretot que siguin propostes factibles per a redibuixar Tortosa. Per exemple, tenim un Pla de Comerç amb 178 accions, tenim un Pla Integral per al Centre Comercial, començant per recuperar els terrenys de Renfe i passant per l'Eixample, tenim un Pla Local d'Ocupació valorat en més d'1 milió d'Euros i un Pla de Manteniment per millorar l'espai públic, volem remodelar la plaça d’Alfons XII, entre moltes altres coses. Ara mateix també estem llençant una proposta més concreta cada setmana, per a que els votants vegin tot el pla per millorar la ciutat en el que estem treballant.El que no podem fer és renunciar al 3r pont, al nou hospital o al 3r institut. No pot ser que Tortosa no tingui piscina descoberta d’estiu, que jo si faré, o que s’hagi fet una nefasta reforma del Pont de l’Estat amb tot el que ha costat de més i els problemes que no ha solucionat.

No puc evitar pensar que, amb els anys que fa que conec a Enric, encara no l'he vist mai cansat de la política local. - Enric, per què et continues presentant? Està clar que tens ganes de millorar la ciutat, però es que mai t'he vist cansat. Per què? 

- Bé, Antonio, per una raó. Tortosa necessita un canvi i això em mou Tinc l'energia i les idees per treballar i transformar Tortosa, la nostra Tortosa. I dic la nostra perquè tinc passió i ambició per Tortosa, la ciutat on vaig néixer i on vull que visquin els meus fills. I perquè ara és l'hora de fer de Tortosa la Ciutat de les Oportunitats, la nostra gent jove ha de tenir oportunitats a Tortosa i això passa, indiscutiblement, per la creació d'ocupació i per la reactivació econòmica de la nostra ciutat i del nostre territori.- 

- I no vols passar mai a un altre pla polític? Per què en sé d'algun que no ha tardat en vendre l'alcaldia per un lloc millor...

- En absolut. Ja em va fer aquesta pregunta una vegada i des d'ençà a ara, tot i haver tingut l'oportunitat d'anar a les llistes per al Parlament, el Congrés o el Senat, vull quedar-me a la ciutat, perquè, tal com he demostrat en el meu pas pel Consell Comarcal, com a vicepresident i president, lo meu és el món local i la meva prioritat és Tortosa.- 

- Ja que ha mencionat el Consell Comarcal, com porta el tema de la moció de censura?

Miri, al Consell Comarcal vam fer un pacte entre cavallers amb els Republicans i ells el van trencar de manera unilateral, saltant-se el seu compromís de que els temes de caràcter nacional no influirien en la política local. Però puc dir amb orgull que la meva gestió al Consell ha estat excel·lent, al servei de les persones. 

Aturem la conversa, per què una persona s'ha parat a xerrar amb Enric. Què tal la família, com esteu tots, et veig molt bé, com es troba... Enric parla amb ell tranquil·lament, es nota que està còmode quan conversa. Quan marxa, no puc evitar fer-li el comentari, mig rient: - T'agrada xerrar amb la gent eh?- Enric també riu. Home, no ho puc evitar! M'agrada escoltar a la gent, però sobretot per conèixer què fa falta a la ciutat. Per ser un bon alcalde, necessites primer saber que volen els tortosins i, com veu, la gent està molt preocupada per l’estat de la ciutat, perquè està molt bruta. Per això nosaltres proposem un pla de xoc i demanem un sobreesforç a l’Ajuntament .- respon més seriós. 

- I creus que saps ara el que realment volen? 

- Home, hi ha una cosa que sí sé segura: molts ciutadans estem cansats d'aquesta forma de governar només per a uns quants. Des de l'oposició portem anys demanant al govern que canviï de rumb, que aposti per la creació de llocs de treball, en portar empreses, en promocionar el comerç, en ajudar als que més ho necessiten, però ells han preferit dedicar-se als discursos grandiloqüents què comentàvem abans, però a l'hora de la veritat, estan ben buits i no acaben fent res per la nostra ciutat. Però nosaltres no defallim i volem solucionar els problemes dels tortosins i tortosines. I sabem el que volen, ho sabem perquè estem recollint les propostes dels tortosins i tortosines en el que hem anomenat “El Llibre Roig de Tortosa”, propostes que estem analitzant i incloent al nostre programa.- El del Llibre Roig em crida l'atenció, així que insisteixo: - Com, com, què és això del llibre Roig?- Enric respon: - Un recull de les propostes dels tortosins i tortosines per millorar la ciutat. Tots i totes hi poden escriure per dir les seves idees i així també sabem quines son les principals mancances i on és necessari treballar més.- explica Enric. Reconec que la idea m'agrada, i el que sigui un llibre “Roig”, el color de les esquerres, encara m'agrada més.

Seguim xerrant una bona estona més, fins que es fa hora de marxar. Al acomiadar-nos no puc evitar pensar que segurament he tingut aquesta conversa amb el futur alcalde de Tortosa.

Antoni López. Formador

Entrevista publicada a La Rosa de Tortosa de setembre de 2018

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada