La mala gestió del govern en el transport públic s’evidencia en retards, canvis de recorreguts, canvis i anul·lació de parades, incomoditats i contínues queixes que els ciutadans i ciutadanes ens han fet arribar en tres setmanes de funcionament.
El passat 1 de juliol el govern anunciava la formalització del nou contracte de transport públic urbà de Tortosa amb nous recorreguts i noves tarifes amb l’objectiu de potenciar l’ús del transport públic. El Grup Municipal del PSC ha estat l’únic que ha votat sempre en contra d’aquest contracte perquè enteníem que no incorporava cap de les bonificacions que havíem proposat per afavorir els col·lectius més necessitats i per la reducció de combois en els serveis de les tardes, els cap de setmana i el mes d’agost, per una suposada manca de viatgers per les tardes a L2 i L3.
“Ja ho vam anunciar i advertir. Ja vam dir que hi ha serveis que no es poden mesurar quantitativament en termes de beneficis econòmics, si no que han de tenir una finalitat de servei a les persones encara que siguin deficitàries. I, malauradament, teníem raó.” ha manifestat el portaveu del grup municipal socialista, Enric Roig, en roda de premsa.
El nou contracte ha eliminat l’antiga línia L3 que unia els barris de Sant Llàtzer i Remolins amb un autobús gran i l’ha modificat creant una nova línia L3 que uneix el centre amb Remolins amb un autobús petit. Això ha provocat tota una sèrie d’incomoditats com ara el fet de no poder pujar cotxets de xiquets o carrets de la compra. “Però el pitjor de tot és que el fet de trencar la L3 ha fet que, amb els nous recorreguts, per anar de Sant Llàtzer a Remolins es tarda gairebé 1 hora, quan abans el trajecte durava uns 15 minuts! El recorregut sembla més el d’un bus turístic que el d’un bus de transport urbà i per anar de Remolins a Sant Llàtzer passes dues vegades per l’estació d’autobusos. I a més ara pel matí per anar de Sant Llàtzer a Remolins has d’agafar 2 autobusos” ha exposat Roig.
Pel que fa al cap de setmana, a les tardes i al mes d’agost les dues línies es fusionen en una única, el que suposa una reducció de la freqüència de pas i dels combois cada hora. Això ha provocat que la gent no agafi l’autobús en aquestes franges horàries, perquè la suposada reforma per manca d’usuaris fa que fa encara en hi hagi menys. ”Sembla que qui ha fet aquest contracte no ha utilitzat mai el bus públic, abans de licitar segurament haguessin tingut que preguntar a usuari de diferents de Tortosa, com Remolins, Sant Llàtzer, o treballadors de l’Hospital per poder fer una proposta coherent” ha reblat Roig.
Pel que fa als horaris, els primers autobusos surten a les 7,45 h, mentre que abans ho feien a les 7,15 h això provoca problemes com que els estudiants no poden arribar a temps a les primeres classes o la gent que ha d’anar a fer-se anàlisi o proves a l’Hospital tampoc arribin a temps.
Finalment, tot i que les tarifes del nou contracte reflexen un abaratiment del preu del bitllet, creiem que aquest no és el model que sempre ha defensat el PSC ja que deixen fóra alguns col·lectius.
“Tal i com vam advertir, el nou contracte de transport públic ha esdevingut un problema important que ja ha estat denunciat pels usuaris i usuàries del mateix, i que ens han fet arribar les seves queixes i fins i tot estan recollint signatures per demanar una solució” ha explicat Roig qui ha lamentat l’oportunitat perduda per part del govern que “amb tant de temps que han tingut per fer un contracte, haurien d’haver fet una aposta molt més ambiciosa i pensant, en definitiva, en les persones, i no en termes economicistes perquè la suposada reforma per manca d’usuaris fa que fa encara en hi hagi menys”.
En paraules de Roig “Aquest nou despropòsit del govern de CiU a Tortosa se suma a les fallides de les licitacions d’altres contractes com el del SAD, que fa anys que està caducat; el de la neteja d’edificis, amb acomiadaments, reducció horària i mal servei per manca de personal; el de la neteja viària, amb reducció de pressupost, acomiadaments i només cal veure com està la ciutat de bruta; el de l’enllumenat, que ha hagut de fer una ampliació per una mala licitació i encara hi ha zones a Tortosa a fosques, i lo que havia de ser LED ja no ho són; els de parcs i jardins; el de piscines, desprès de 9 anys amb una resolució del contracte absolutament irregular, ara no tindrem piscines d’estiu; una nefasta ampliació de la zona blava amb la resolució irregular del contracte i deixant sense fer el pàrquing de la plaça Mossèn Sòl: el del Pont de l’Estat, una obra innecessària, que està ocasionant tan de perjudici als comerciants de la zona i que durarà molts mesos; el de la recollida d’escombraries que s’ha de licitar i que veurem com acaba...” ha reblat Roig.
“Tot són símptomes d’una mala gestió d’un govern cansat, desorganitzat i que no escolta a les persones, ajudats per la crossa, amb la pota trencada, dels Republicans de Tortosa i, el cas que ens ocupa, del transport públic urbà, n’és l’exemple més clar”, ha reblat Roig.
El passat 1 de juliol el govern anunciava la formalització del nou contracte de transport públic urbà de Tortosa amb nous recorreguts i noves tarifes amb l’objectiu de potenciar l’ús del transport públic. El Grup Municipal del PSC ha estat l’únic que ha votat sempre en contra d’aquest contracte perquè enteníem que no incorporava cap de les bonificacions que havíem proposat per afavorir els col·lectius més necessitats i per la reducció de combois en els serveis de les tardes, els cap de setmana i el mes d’agost, per una suposada manca de viatgers per les tardes a L2 i L3.
“Ja ho vam anunciar i advertir. Ja vam dir que hi ha serveis que no es poden mesurar quantitativament en termes de beneficis econòmics, si no que han de tenir una finalitat de servei a les persones encara que siguin deficitàries. I, malauradament, teníem raó.” ha manifestat el portaveu del grup municipal socialista, Enric Roig, en roda de premsa.
El nou contracte ha eliminat l’antiga línia L3 que unia els barris de Sant Llàtzer i Remolins amb un autobús gran i l’ha modificat creant una nova línia L3 que uneix el centre amb Remolins amb un autobús petit. Això ha provocat tota una sèrie d’incomoditats com ara el fet de no poder pujar cotxets de xiquets o carrets de la compra. “Però el pitjor de tot és que el fet de trencar la L3 ha fet que, amb els nous recorreguts, per anar de Sant Llàtzer a Remolins es tarda gairebé 1 hora, quan abans el trajecte durava uns 15 minuts! El recorregut sembla més el d’un bus turístic que el d’un bus de transport urbà i per anar de Remolins a Sant Llàtzer passes dues vegades per l’estació d’autobusos. I a més ara pel matí per anar de Sant Llàtzer a Remolins has d’agafar 2 autobusos” ha exposat Roig.
Pel que fa al cap de setmana, a les tardes i al mes d’agost les dues línies es fusionen en una única, el que suposa una reducció de la freqüència de pas i dels combois cada hora. Això ha provocat que la gent no agafi l’autobús en aquestes franges horàries, perquè la suposada reforma per manca d’usuaris fa que fa encara en hi hagi menys. ”Sembla que qui ha fet aquest contracte no ha utilitzat mai el bus públic, abans de licitar segurament haguessin tingut que preguntar a usuari de diferents de Tortosa, com Remolins, Sant Llàtzer, o treballadors de l’Hospital per poder fer una proposta coherent” ha reblat Roig.
Pel que fa als horaris, els primers autobusos surten a les 7,45 h, mentre que abans ho feien a les 7,15 h això provoca problemes com que els estudiants no poden arribar a temps a les primeres classes o la gent que ha d’anar a fer-se anàlisi o proves a l’Hospital tampoc arribin a temps.
Finalment, tot i que les tarifes del nou contracte reflexen un abaratiment del preu del bitllet, creiem que aquest no és el model que sempre ha defensat el PSC ja que deixen fóra alguns col·lectius.
“Tal i com vam advertir, el nou contracte de transport públic ha esdevingut un problema important que ja ha estat denunciat pels usuaris i usuàries del mateix, i que ens han fet arribar les seves queixes i fins i tot estan recollint signatures per demanar una solució” ha explicat Roig qui ha lamentat l’oportunitat perduda per part del govern que “amb tant de temps que han tingut per fer un contracte, haurien d’haver fet una aposta molt més ambiciosa i pensant, en definitiva, en les persones, i no en termes economicistes perquè la suposada reforma per manca d’usuaris fa que fa encara en hi hagi menys”.
En paraules de Roig “Aquest nou despropòsit del govern de CiU a Tortosa se suma a les fallides de les licitacions d’altres contractes com el del SAD, que fa anys que està caducat; el de la neteja d’edificis, amb acomiadaments, reducció horària i mal servei per manca de personal; el de la neteja viària, amb reducció de pressupost, acomiadaments i només cal veure com està la ciutat de bruta; el de l’enllumenat, que ha hagut de fer una ampliació per una mala licitació i encara hi ha zones a Tortosa a fosques, i lo que havia de ser LED ja no ho són; els de parcs i jardins; el de piscines, desprès de 9 anys amb una resolució del contracte absolutament irregular, ara no tindrem piscines d’estiu; una nefasta ampliació de la zona blava amb la resolució irregular del contracte i deixant sense fer el pàrquing de la plaça Mossèn Sòl: el del Pont de l’Estat, una obra innecessària, que està ocasionant tan de perjudici als comerciants de la zona i que durarà molts mesos; el de la recollida d’escombraries que s’ha de licitar i que veurem com acaba...” ha reblat Roig.
“Tot són símptomes d’una mala gestió d’un govern cansat, desorganitzat i que no escolta a les persones, ajudats per la crossa, amb la pota trencada, dels Republicans de Tortosa i, el cas que ens ocupa, del transport públic urbà, n’és l’exemple més clar”, ha reblat Roig.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada