"Els convergents i els republicans han deixat a Tortosa i als tortosins i tortosines sense el referent que era el Pont de l’Estat de Tortosa"
FA UNS DIES ens vam assabentar, per un mitjà de comunicació, que les obres de reforma del pont de l’Estat han suposat un sobre cost del 43% sobre el preu inicial. Un sobrecost que el propi alcalde Ferran Bel ha corroborat, i que ha evidenciat que aquest ha estat, tal i com hem denunciat des del PSC des de l’inici de les obres, un projecte semifaraònic per tapar la mala gestió del projecte de les piscines i la inacció del govern a nivell econòmic, polític i de projecte de ciutat del govern de CiU i els seus socis i còmplices, els Republicans.
L’ALCALDE ha sortit al pas d’aquest sobrecost dient que aquest excés es deu a modificacions del projecte que es van fer quan tocava i amb consignació pressupostària; però nosaltres, tot i que estem a l’espera de rebre la documentació de l’expedient ens preguntem: És cert o no és cert que ha sigut una obra mal planificada, que ha doblat el seu termini d’execució de 9 mesos a 1 any i mig i que ha costat un 43% més del previst? És cert o no és cert que la normativa preveu que quan una obra supera el 20% del pressupost d’adjudicació cal fer un projecte modificat i tornar-se a licitar i que no s’ha fet?
ÉS CERT o no és cert que el projecte tenia mancances d’entrada i que, després d’aturar l’obra es va fer un modificat que va superar el 20% del preu que incloïa temes fonamentals com ara l’estudi arqueològic, les xarxes de protecció de la pintura al riu, elements de formigó o la modificació de l’estació transformadora? És cert o no és cert que l’empresa adjudicatària no era solvent, que va abandonar l’obra i que aquesta es va aturar durant moltes setmanes? És cert o no és cert que l’obra encara està inacabada, ja que falten els bancs que hi ha al projecte inicial?
ÉS CERT o no és cert que aquestes obres han ocasionat molèsties a veïns i visitants, com ara despeses addicionals en benzina i que el comerç se n’ha ressentit i, per tant, ha perjudicat econòmicament al creixement de la ciutat?
ÉS CERT o no és cert que hi ha mancances de seguretat en els accessos i incorporacions pel que fa als tres tipus d’usuaris: vehicles rodats, bicicletes i vianants i que per això s’han hagut de posar mesures de protecció addicionals? És cert o no és cert que no ha millorat la mobilitat a la ciutat? És cert o no és cert que pel que fa a la circulació de vehicles i bicicletes tampoc ha millorat la situació d’abans, tal com ho demostra el fet que hi ha bicicletes que circulen per la calçada i no pel nou carril bici? És cert o no és cert que hi han hagut caigudes importants per la deficient execució de l’obra pel que fa al pas de vianants?
ÉS CERT o no és cert que no s’ha tingut el respecte degut a un element patrimonial obra de l’enginyer Torroja i el primer de l’Estat fet amb soldadura elèctrica, ara tapada; i que s’han suprimit les escales de pedra d’Ascó de l’arquitecte Bartlett, exemple del racionalisme més autèntic de la nostra ciutat per substituir-les per unes de caragol que no aporten res? És cert o no és cert que l’Ajuntament no té una regidoria de patrimoni que vetlli per intervencions com aquesta?
ÉS CERT o no és cert que el pont no compleix amb les condicions mínimes d’accessibilitat que marquen les normatives tal com vam demostrar sobradament? Les rampes tenen pendents de més del 8% i trams superiors als 20 metres. I a les escales de caragol de Ferreries els falta un passamà interior per complir la normativa.
ÉS CERT o no és cert que el Col·legi d’Arquitectes va demanar que es fes un concurs obert i no restringit per tal de que poguessin participar els arquitectes ebrencs i el govern no ho va voler, i enteníem que d’aquesta manera un element patrimonial com aquest seria tractat com es mereix? És cert o no és cert que el projecte tampoc no estava visat pel Col·legi d’Arquitectes, el que hagués garantit el compliment de les normatives, i que l’alcalde va faltar a la veritat quan va dir que sí que estava visat?
ÉS CERT o no és cert que el govern municipal no ha escoltat cap de les propostes de l’oposició per solucionar el problema i ocasionar les mínimes molèsties per als usuaris com ara canvi de sentit de la circulació, doble sentit de circulació o treballar per les nits per accelerar l’obra?
ÉS CERT o no és cert que aquesta era una obra innecessària en la seva magnitud? Sempre ho hem dit, millorar el pas de vianants i la seguretat sí, però la ciutat té altres prioritats en què invertir aquests diners que la Diputació va finançar i que ara hem vist que s’han incrementat notablement i haurem de pagar entre tots.
ÉS CERT o no és cert que això és moneda de canvi per a que els Republicans de Tortosa, els còmplices de Bel, donessin suport al govern municipal de CiU?
AQUESTES preguntes retòriques donen una idea del pèssim resultat d’aquesta intervenció al pont, que sempre hem considerat innecessària en la seva magnitud, i que ha evidenciat una mala gestió d’aquesta obra. I, de qui és la responsabilitat? Del govern municipal, els convergents i els republicans, que han deixat a Tortosa i als tortosins i tortosines sense el referent que era el Pont de l’Estat de Tortosa. Algú assumirà responsabilitats?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada