TOTS ESTEM d’acord i reconeixem que la carretera N-340 actualment és una via saturada de vehicles i sobretot pesants, amb grans índex de sinistralitat, i sobre la qual cal prendre mesures per tal d’intentar garantir la màxima seguretat, on és impossible un desdoblament pel seu traçat travessant els pobles costaners. El nombre d’accidents a aquesta via és continu i la població, farta d’aquesta situació, ja fa temps que ha iniciat mobilitzacions per tal de posar remei i solució a aquest problema, reclamant, ara per ara, la gratuïtat dels peatges de l’AP-7, l’autopista que va per la costa i no per l’interior, amb peatge en el seu pas per les Terres de l’Ebre. Un peatge que no tenim clar que al 2019, data a la qual acaba la concessió, sigui alliberat de pagament per la Generalitat.
D’ALTRA BANDA, el Ministeri de Foment, lluny de facilitar una solució immediata, aposta per la construcció d’onze rotondes per tal d’alentir la velocitat del trànsit. Està clar que les rotondes poden ajudar a regular la velocitat i hi ha altes països on són habituals a les carreteres principals, però l’N-340 és ara per ara la principal i única via gratuïta que transcorre pel corredor del Mediterrani, i el fet d’omplir-la de rotondes suposarà, a més del cost que comporta, un considerable alentiment del trànsit en trams com el d’Alcanar a l’Ametlla, on en cinquanta quilòmetres hi hauran cinc rotondes, i lluny de solucionar el problema pot suposar un nou entrebanc si tenim en compte que es tracta d’una via d’evacuació dels municipis sota la influència de les centrals nuclears.
SI BÉ la gratuïtat dels peatges a l’AP-7 o la implantació d’alguna rotonda poden ser solucions al problema, aquestes no han de ser la les úniques ni les definitives. Al meu parer la solució passa per finalitzar el desdoblament de l’autovia A-7, la infraestructura bàsica, que va des d’Algesires fins a Barcelona, que ha de vertebrar el nostre territori i que, en el seu recorregut per l’interior de les Terres de l’Ebre, ha de servir per dotar a les poblacions interiors de les infraestructures necessàries per al seu creixement econòmic, posant en valor la proximitat al polígon Catalunya Sud. És bàsica per al creixement econòmic i el desenvolupament industrial del territori i més tenint en compte que tant Tortosa, capital de les Terres de l’Ebre, com el conjunt d’aquestes comarques es troben allunyades dels centres econòmics i industrials com Barcelona, València o Saragossa i, per tant, les comunicacions són bàsiques per a una bona situació i pel creixement econòmic, tal i com s’hauria de recollir al Pla Estratègic de les Terres de l’Ebre.
EL 19 DE NOVEMBRE de 2014, el Parlament de Catalunya va aprovar una moció que instava al Ministeri de Foment a respectar l’acord del 2005, a executar les obres de l’A-7 de forma immediata i establir la gratuïtat de l’AP-7 per al trànsit intern de la mateixa al seu pas per les Terres de l’Ebre. I els darrers anys diversos alcaldes de les Terres de l’Ebre han mantingut reunions amb diferents responsables del Ministeri de Foment, per tal d’impulsar la construcció immediata de l’A-7. Tot i això, els pressupostos de l'Estat per a 2016 confirmaven la intenció del Ministeri de Foment de no seguir endavant amb el projecte. Per això, el Partit dels Socialistes de Catalunya ja va presentar dues esmenes als pressupostos generals per al 2016, per tal que es destinés una partida al projecte del tram que va de la Jana al Perelló i al projecte del tram entre el Perelló i l’Hospitalet de l’Infant. Tanmateix, el PSC va presentar al Congrés dels Diputats una proposició no de llei per tal que es redactés immediatament el projecte, però el govern segueix enrocat en no afrontar el problema i així seguim fins ara tot i les contínues reivindicacions per part de veïns i veïnes i alcaldes i alcaldesses del litoral tarragoní.
RECOLZEM completament aquestes reivindicacions i estem a favor de demanar l’obligatorietat de pas dels vehicles pesants a circular per l’AP-7, tal com s’ha fet a la CN-2 a Girona comportant un descens notable i molt significatiu de la sinistralitat, així com que, amb caràcter immediat, l’AP-7 sigui gratuïta des d’Alcanar Ulldecona fins l’Hospitalet de l’Infant per als trajectes interns. Però el que està clar és que no podem ni devem renunciar al desdoblament de l’autovia A-7 i no podem permetre que aquesta sigui discontínua al nostre territori, acabant a la Jana i tornant a començar a l’Hospitalet. És just i necessari que lluitem i reivindiquem la importància d’aquesta infraestructura per al nostre territori i hem de continuar treballant des de totes les Terres de l’Ebre per aconseguir una A-7 justa i necessària.
LES TERRES DE L’EBRE i Tortosa hem de ser exigents a l’hora de reclamar unes infraestructures viàries adequades que permetin que el nostre territori tingui el desenvolupament econòmic per garantir el benestar dels ciutadans i ciutadanes de les Terres de l’Ebre. Però sembla ser que els actuals governs no ho tenen tan clar. I mentre es busquen solucions, els accidents, molts d’ells amb víctimes mortals, es continuen succeint dia rere dia. Fins quan?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada