dilluns, 25 d’abril del 2016

La qualitat del Servei de Transport Adaptat del Consell Comarcal del Baix Ebre rep dels usuaris una nota de 9,2

Actualment 112 persones amb mobilitat reduïda o discapacitades se’n beneficien d’aquest servei que té una flota de sis vehicles

La qualitat, la puntualitat, la durada del trajecte i el tracte personal són els aspectes més ben valorats pels usuaris del Servei de Transport Adaptat (TAD) del Consell Comarcal del Baix Ebre, segons un estudi de satisfacció i qualitat elaborat pel Departament de Serveis a les Persones de la institució comarcal.

ImatgeEl TAD és un servei que facilita el transport de persones amb mobilitat reduïda, discapacitades o amb grau de dependència als centres socials d’atenció especialitzada, preferentment de titularitat pública. Actualment 112 persones se’n beneficien d’aquest servei, de les quals un 59% són persones majors de 71 anys en grau de dependència que es desplacen a centres de dia i un 41% són discapacitades menors de 50 anys que assisteixen a centres ocupacionals.

La qualitat del servei té una valoració mitjana de 9,2. Un 71% dels entrevistats la puntua per sobre de 9 i només un 5% la valora amb un 4 o un 6, les notes més baixes atorgades. Pel que fa a la puntualitat el 90% dels entrevistats la considera correcta i només un 5% diu que no ho és. En relació a la durada del trajecte, un 78% dels usuaris la qualifica com a correcta. Sobre el tracte personal rebut, la neteja i manteniment del vehicle tots els entrevistats les valoren com a correctes.

L’estudi també constata que un 63% dels actuals usuaris no podrien desplaçar-se de no existir aquests servei de transport, mentre que un 32% ho podria fer però amb dificultats i un 5% assegura que l’hi és prescindible.

Per elaborar aquest estudi es van entrevistar durant els mesos d’octubre i novembre un total de 53 usuaris de diferents municipis del Baix Ebre on es presta el servei, és a dir un 46% de l’univers total. El Consell Comarcal del Baix Ebre elabora aquests estudis amb l’objectiu de conèixer el nivell de satisfacció de les persones beneficiàries dels serveis, mesurar-ne el nivell de qualitat i identificar els aspectes de millora.

El servei de transport adaptat disposa actualment de sis vehicles i realitza un total de quatre rutes que atenen les demandes dels usuaris dels diversos municipis del Baix Ebre (a excepció de Tortosa). L’any 2015 el TAD va tenir 114 usuaris, 67 dels quals es van desplaçar a un centre de dia i la resta a tallers ocupacionals. La major part dels usuaris procedien de Roquetes (32), Deltebre (31), l’Aldea (14), l’Ametlla de Mar (11) i Xerta (9).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada