diumenge, 4 d’octubre del 2020

La marca de Tortosa Capital de la Cultura Catalana 2021

La marca dissenyada per a “Tortosa Capital de la Cultura Catalana 2021” s'ha desenvolupat a partir de la recerca d'un element arquitectònic de gran bellesa plàstica. D’aquesta recerca el seu creador, el tècnic municipal Joan Carles Prats, va escollir un detall de la cresteria de ceràmica de l'Antic Escorxador Municipal, actualment seu del Museu de Tortosa, obra de l’arquitecte Pau Monguió. 



  


Així, partint d'aquestes crestes repartides per les teulades dels diferents pavellons de l’edifici modernista, s'ha dissenyat la imatge, disposada en forma de caleidoscopi, el que dona dinàmica al resultat final, al temps que suggerir la idea de la versatilitat de la rica i extensa oferta patrimonial i cultural de Tortosa. 

Pel que fa al logotip, aquest es fonamenta en una tipografia principal de tall clàssic, inspirat en les inscripcions lapidàries romanes, concretament de la Columna Trajana, que li aporta al conjunt la sobrietat del pes històric de la ciutat, combinada amb altres dos tipografies d'aspecte més contemporani, una d'elles gestual per a suggerir la proximitat amb la qual ens interpel·la un text manuscrit La Cultura que vivim! 

El fantàstic resultat final remou diferents sensacions en l'espectador, fent-lo viatjar del passat al present, i deixant entreveure la transcendència futura de Tortosa en el conjunt del mapa cultural i turístic del nostre país com a conseqüència de la tasca que s'emprendrà dins d'aquesta capitalitat cultural. 

Enhorabona a Joan Carles Prats per la teva feina i per haver trobat aquest element, per a molts desconegut, que esdevindrà protagonista per sempre a partir d’ara a Tortosa.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada